od Tonny v 10.10.2008, 17:50
Tak jsem se vydal na INVEX - cílem byla hlavně panelová diskuse kolem RDS TMC. Vedlejším cílem bylo shlédnout prezentace jednotlivých firem nabízejících navigace.
K bodu 2 nejdříve - chtěl jsem slyšet podrobnosti k IQ Routes firmy TOMTOM, přiznám se, že nejsem z tohoto nadšený. Buď jsem nepochopil pointu, nebo prezentující mladík nedokázal jasně vysvětlit podstatu věci. V osobním rozhovoru po prezentaci doslova koktal a krom naučeného textu neřekl celkem nic. Můj závěr: IQ ROUTES v našich podmínkách, kdy se situace na trase mění dramaticky rychle a podstatně - nesplní svůj účel. Nezabrání tomu, abych se dostal do dopravní zácpy, na druhou stranu mě může směrovat "jinudy"¨, přestože mnou plánovaná trasa je v daný moment relativně volná. Prostě statistická data jsou jedno, skutečnost jsou dvě - a to je rozdílné. Poznámka: Na to, že prezentace byla vrcholem marketingového snažení firmy TOMTOM a že největší její část byla věnována MapShare bylo dost ubohé, že nevěděl /nechtěl vědět/, že toto už několik dnů nefunguje...
K RDS TMC - nechci bagatelizovat, ale po tom, co jsem slyšel mám pocit, že jsem se nechal byť v dobré víře zlákat na něco, co se dá nazvat slepou nikoli uličkou, ale slepou magistrálou.
Pan Zvára v podstatě prezentoval Dopravní centrum, kde údajně všechno funguje, a problém je jen v datech, která jsou k dispozici.
Jiní diskutující připomněli problém lokalizačních tabulek, kdy v podstatě není instituce, která by je zaplatila. Lokalizační tabulky jsou údajně nevyhovující, nikdo neví, jaké tabulky kdo používá. Od toho se odvíjí, že každá navigace, přeneseně každá mapová verze zobrazí jeden problém vždy jinak, zpravidla nepřesně.
Bylo řečeno, že systém RDS je schopen zpracovat 180 údajů, Centrum vysílá přes 600 údajů /zde jsem nepochopil, co je myšleno pojmem údaj/.
Celkový dojem s panelové diskuse na tema RDS TMC byl velmi pesimistický, vyznělo to jako souboj institucí o právo vysílat a používat data z Centra, pořád se zdůrazňovala nějaká smlouva - jinými slovy, není jasno, kdo všechno zaplatí, kdo bude smět data používat, dokonce došlo k malé při mezi pány Zvárou a Markem o to, zda RDS TMC je ve smlouvě či ne - prostě řadový návštěvník z toho má velmi rozporuplné pocity. Zvláště ve srovnání s tím, co hlásil pan Zvára v rozhovorech při otevření Centra dopravních informací je to velký kontrast.
Otevřeně se mluvilo o tom, že data z Centra jsou zatím nekvalitní - přitom já jako uživatel nemám možnost ovlivnit, která data systém přijímá.
Údajně se někde má objevit záznam panelové diskuse na netu, rád bych si to poslechl znovu. Mám z toho pocit, že to je krok nesprávným směrem a že všechno je to o tom, která instituce z toho vytříská víc peněz. Prostě krátce a stručně - systém RDS TMC není prioritou pro nikoho, a je to pouze přívažek k těžkým milionům, které si Centrum a systém sběru dat žádají, přitom řadový motorista z toho zatím nemá užitek žádný a jak vyznělo z debaty, přínos v budoucnu je sporný.
Bohužel, zřejmě opět projekt, který bude stát miliony a zřejmě nenaplní očekávání....
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...