K RDS TMC - za ty roky, co se tu bavíme a co jsme byli mystifikováni o "činnosti" RDS TMC jsem dospěl k závěru, že je to v podmínkách ČR o ničem - důvody viz dále.
Mimochodem, vyjádření pana Zváry v odkazovaném videu
http://aktualne.centrum.cz/video/?id=355811 je typická PR informace, v podstatě podávající povšechnou a v konečném důsledku nekonkrétní informaci typu "tiskový mluvčí musí obhájit vše". O tom co nefunguje se v těchto typech informací nemluví.
Kdokoli má možnost si pročíst s dohledat v tomto vlákně celou komunikaci pana Zváry, i jednoho dalšího pána jehož jméno si nepamatuji, který se vyznačoval tím, že zde vystupoval jako soukromá osoba ale s "firemním" podpisem a obhajoval zde neobhajitelné, aby nakonec skončil u propagace jakéhosi vyvíjeného v praxi placeného systému na jiné bázi než RDS TMC, který se dle jeho představ měl stát novým standardem předávání dopravních informací.
Zpět k tématu:
Je možné zde na FÓRU dohledat i odkazy na usnesení Vlády ČR z roku 2006, které "úkolovalo" ministerstva o zavedení dopravního informačního systému.
Je zde možné najít i odkaz na "organizační strukturu" tohoto systému, kde je mimo jiné uvedeno, že RDS TMC je jedním z výstupů a kde je i sice maličké, ale přeci jen okénko se "vstupy od veřejnosti" - které zřejmě nejsou dostatečně využívány.
Přiznám se, nechce se mi to dohledávat, asi by to ničemu nepomohlo, kdybychom se na to podívali, ale závěr si sám pro sebe dělám takový:
- Celý systém je organizačně značně složitý a náročný na koordinaci různých složek.
Nejsem úplně přesvědčený, že pan koordinátor dokázal vytěžit maximum, protože zdaleka ne vše, co se na dálnicích a silnicích I. třídy děje je organizačně podchyceno /o nižších třídách silnic nemluvě/.
- Systém je postaven na "vnějších vlivech".
Pan Zvára nám už asi před dvěma lety vysvětlil, že to, co vysílají jednotlivé stanice /myšlen signál, respektive data RDS TMC od různých subjektů/ nemůže ovlivnit.
Stejně tak nemůže ovlivnit Lokalizační tabulky - což je pro indikaci v navigacích zřejmě technicky to nejpodstatnější.
A stejně tak nemůže ovlivnit práci úředníků, kteří mají údajně povinnost akce, které ovlivňují silniční provoz hlásit NCDI. Otázka zní, co tedy vlastně koordinuje?
- Praxe ukazuje, že otázka relevantnosti dat je dopracována k "absurdní dokonalosti".
Stává se, že Impuls o události informuje i s udáním délky kolony a zdržení, ale v navigaci a ani na stránkách NCDI tato informace zatím není. Ještě častěji se stává, že dopravní problém je vyřešen, ale stránky NCDI jej stále indikují. O údajích navigací nemluvě.
- Global assistance je všeobecně motoristické veřejnosti známa
Jejich výstup např. na Impulsu je přínosem pro motoristickou veřejnost. Proč se podobně neprezentuje NCDI? Proč není všeobecně známa linka do NCDI, aby motoristé mohli přímo ze silnice volat a žádat vyslání dopravní in formace? NCDI nemá zájem využívat přímé informace od řidičů /?/ a pokud ano, co dělá pro propagaci v teto oblasti získávání dat?
- Krátce shrnuto - je to ÚŘAD se vším všudy.Vloni se mělo konat setkání, respektive exkurze v NCDI v Ostravě, dokonce byl už stanoven termín. Přijali jsme omluvu pana Zváry /nemoc/ a bohužel, o další termín už tak nějak ze strany uživatelů POI asi nebyl zájem. Nikdo to nenapsal, ale mám pocit, že vím proč. Osobně si myslím, že jsme tam původně chtěli jet s tím, že nechceme slyšet jak co funguje, ale naopak.
My chtěli slyšet, proč konkretně na Dálnicích je informace zpožděná nebo v opačném směru, proč je reakce na cokoli tak vlažná a pomalá a zda je nezbytně nutné vše tak "důsledně" ověřovat, proč se některé dlouhodobé uzavírky nezobrazují v RDS TMC a v neposlední řadě jsme chtěli slyšet, proč RDS TMC nedělá to, co od něj motoristická veřejnost očekává.
Z kontextu vyjádření pana Zváry zde v diskusi a nakonec i ve videu, na nějž je odkaz o příspěvek dříve vyplývá, že odpovědi na tyto otázky by asi nebyly /diplomaticky řečeno/dostatečně uspokojivé. Odpověď typu "od nás informace jde, to že navigace přijímá signál jiného poskytovatele" nebo "Lokalizační tabulky neumožňují" je dost nedostatečná a neřeší problém nefunkčnosti zobrazování dat v navigacích.
Domnívám se, že otázku využívání dat RDS TMC pro navigování můžeme zde na
http://www.poi.cz vypustit. Za současného stavu "funkčnosti" jde spíše o "cosi", co nemá praktický smysl.
Dlouhé měsíce a dá se říci roky koordinace pana Zváry sice přinesly ve srovnání s obdobím před dvěma lety podstatné zpřesnění dat na stránkách NCDI, ale přenos do navigací je z hlediska funkčnosti stále na "začátku cesty".
Byl bych moc rád, kdyby se cokoli změnilo a kdybych mohl RDS TMC využívat podobně, jako o 25 km jižněji od místa bydliště, tedy v Rakousku, kde jsou RDS TMC data na jiné, rozuměj podstatně lepší úrovni.
Pokud je co koordinovat, tak ano, ať se koordinuje.
Mám virtuální dotaz:
Do kdy se bude koordinovat? A bude se koordinovat i to, co ovlivňuje přenos dat RDS TMC do navigací?